Autbuya Bureau voor KAM-management en Tekstservice
Projecten

Autbuya heeft sinds 2003 een groot aantal projecten uitgevoerd.
Tekenend is dat opdrachtgevers vaak terugkomen!


Autbuya KAM-management

Autbuya KAM-management heeft veel ervaring met het opzetten, invoeren en onderhouden van KAM-managementsystemen in de GWW-sector en de milieutechniek. Maar ook andere branches, zoals het onderwijs, weten Autbuya KAM-management te vinden.

Klik op de + voor een beschrijving per project.

-  Verzorgen KAM-coördinatie
in opdracht van een wegmarkeringsbedrijf in Bodegraven

Autbuya KAM-management leidde het bedrijf in 2003 en 2004 succesvol door de certificatie van het KAM-zorgsysteem conform NEN-ISO 9001:2000 en VCA**. Verschillende dikke en zeer theoretisch geformuleerde handboeken werden samengevoegd tot één helder en overzichtelijk systeem. Daarbij werd veel aandacht besteed aan het verbreden van het draagvlak bij de medewerkers.
Op basis van dit succes kreeg Autbuya KAM-management opdracht voor het verzorgen van de totale KAM-coördinatie voor de drie vestigingen. Tot op de dag van vandaag naar volle tevredenheid.
Taken van de KAM-coördinator zijn onder meer:
  • onderhouden van het KAM-managementsysteem;
  • opstellen van projectspecifieke KAM- en V&G-plannen;
  • ontwikkelen van toolboxmeetings;
  • uitvoeren van interne audits;
  • registreren van afwijkingen, ongevallen en inspecties;
  • bewaken van de uitvoering van verbeteracties;
  • voorbereiden en begeleiden van externe opvolgings- en hercertificatieaudits;
  • voorbereiden, begeleiden en rapporteren van de jaarlijkse management review;
  • opstellen en bewaken van het Plan van Aanpak.
De KAM-coördinator heeft een adviserende rol in het overleg tussen directie en bedrijfsleiders
-  Verzorgen KAM-management
voor een aannemer van afdichtings- en brandpreventieprojecten in Rotterdam
(in opdracht van een bureau voor bestuurs- en managementondersteuning)


In 2006 beoordeelde Autbuya KAM-management de risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E). Nadere kennismaking leidde tot de opdracht om het kwaliteitshandboek te stroomlijnen. Daarbij werd meer nadruk gelegd op de samenhang tussen de bedrijfsprocessen (één van de uitgangspunten van NEN-ISO 9001).
Op basis van de resultaten kreeg Autbuya KAM-management opdracht om met ingang van 2007 het totale KAM-management te verzorgen.
Taken van de KAM-manager zijn onder meer:
  • onderhouden van het KAM-handboek;
  • ontwikkelen van toolboxmeetings;
  • uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoek;
  • coördineren van leveranciersbeoordelingen;
  • uitvoeren van interne audits;
  • registreren van toolboxmeetings, werkplekinspecties en ongevallen;
  • coördineren van corrigerende maatregelen;
  • voorbereiden, begeleiden en rapporteren van de jaarlijkse directiebeoordeling;
  • opstellen en bewaken van het Plan van Aanpak;
  • het voorbereiden en begeleiden van externe opvolgings- en hercertificatieaudits.
In 2009 werd een interne KAM-manager aangesteld. Daarmee veranderde de inbreng van Autbuya KAM-management in het geven van supervisie en het begeleiden van externe audits.
-  Ontwikkelen KAM-managementsysteem en begeleiden certificatie conform NEN-ISO 9001, VCA** en BRL SIKB 7000
voor een bodemsaneringsbedrijf in Hellevoetsluis
(in opdracht van een detacheringsbureau)


In 2008 ontwikkelde Autbuya KAM-management in slechts drie maanden tijd een KAM-managementsysteem dat voldeed aan NEN-ISO 9001, VCA** en BRL SIKB 7000. Voor de opdrachtgever was dit bittere noodzaak, omdat anders geen bodemsaneringsopdrachten meer konden worden aangenomen.
Het systeem staat volledig in dienst van de dagelijkse bedrijfsvoering. Alle medewerkers werden betrokken bij de implementatie. Nu al blijkt dat het systeem onmisbaar is voor het structureren van de onstuimige groei die het bedrijf doormaakt.
-  Ontwikkelen KAM-managementsysteem en begeleiden certificatie conform NEN-ISO 9001, VCA** en BRL SIKB 1000, 2000, 6000
in opdracht van een bodemadviesbureau in Hellevoetsluis

In 2008 ontwikkelde Autbuya KAM-management in vier maanden tijd een KAM-managementsysteem dat voldeed aan maar liefst vijf normen: NEN-ISO 9001, VCA** en BRL SIKB 1000, BRL SIKB 2000 en BRL SIKB 6000. Deze certificaten waren onontbeerlijk om opdrachten te kunnen aannemen op het gebied van monsterneming conform het Bouwstoffenbesluit, veldwerk bij milieuhygiënisch onderzoek en milieukundige begeleiding.
Het behalen van de certificaten heeft geleid tot een forse toename van het aantal opdrachten.
-  Verlenen advies en ondersteuning KAM
in opdracht van een bodemsaneringsbedrijf en een bodemadviesbureau in Hellevoetsluis

Sinds 2009 treedt Autbuya KAM-management op als adviseur en begeleider op het gebied van KAM-management.
De taken omvatten onder meer:
  • beheren en zo nodig aanpassen van het KAM-managementsysteem;
  • uitvoeren van interne audits;
  • voorbereiden, begeleiden en rapporteren van de jaarlijkse directiebeoordeling;
  • begeleiden van externe opvolgingsaudits;
  • geven van supervisie aan de KAM-coördinator en de office manager.
In het kader van voortdurende verbetering verzorgde Autbuya KAM-management begin 2009 een driedaagse training ‘Samen werken aan samenwerken’ voor de directie.
-  Voltooien VGM-beheersysteem en begeleiden certificatie conform VCA* en NEN-ISO 14001
in opdracht van een tankcleaningbedrijf in Spijkenisse

Autbuya KAM-management vervolmaakte in 2008 het in grote lijnen opgezette VGM-beheersysteem, instrueerde de verantwoordelijke medewerkers en begeleidde begin 2009 met succes de certificatie conform VCA* en NEN-ISO 14001.
-  Verlenen advies en ondersteuning KAM
in opdracht van een tankcleaningbedrijf in Spijkenisse

Sinds 2009 is Autbuya KAM-management adviseur betrokken bij:
  • waar nodig aanpassen van het VGM-beheersysteem;
  • uitvoeren van interne audits;
  • voorbereiden, begeleiden en rapporteren van de directiebeoordeling;
  • begeleiden van externe opvolgingsaudits;
  • geven van supervisie aan de KAM-coördinator.
-  Herzien KAM-managementsysteem t.b.v. hercertificatie conform NEN-ISO 9001 en BRL SIKB 6000
in opdracht van een advies- en projectmanagementbureau op het gebied van milieu en civiele techniek in Delft

In 2003 begeleidde Autbuya KAM-management het bureau bij de hercertificatie van het KAM-managementsysteem conform NEN-ISO 9001:2000. Dit hield onder meer een volledige herziening van het KAM-handboek in. De procesmatige benadering van kwaliteitsmanagement werd daarbij sterk benadrukt. Vervolgens ondersteunde Autbuya KAM-management de KAM-manager bij het voorbereiden van de management review en het formuleren van procesindicatoren. In 2005 ondersteunde Autbuya KAM-management het bureau bij het opstellen van procedures ten behoeve van certificering conform BRL SIKB 6000 'Milieukundige begeleiding'.
-  Saneren en stroomlijnen KAM-systeem t.b.v. hercertificatie conform NEN-ISO 9001
in opdracht van een bodemsaneringsbedrijf in Utrecht

In 2006 kreeg Autbuya KAM-management opdracht om het KAM-systeem volledig te saneren en te stroomlijnen. Aanleiding waren onder meer achterstallig onderhoud, een aantal ingrijpende organisatiewijzigingen en de invoering van een geheel nieuw administratiesysteem. Autbuya KAM-management slaagde erin het KAM-systeem aanmerkelijk in omvang terug te brengen en aan te passen aan de eisen van de tijd.
Het herziene KAM-managementsysteem werd in juni 2007 opnieuw gecertificeerd conform NEN-ISO 9001.
-  Ontwikkelen en implementeren VGM-systeem t.b.v. certificatie conform VCZ
in opdracht van een wegmarkeringsbedrijf in Sint-Michielsgestel

In 2007 kreeg Autbuya KAM-management opdracht om het bedrijf te begeleiden bij het behalen van een certificaat conform de VCA Checklijst Zelfstandigen (VCZ). VCZ-certificatie is een 'uitgeklede' vorm van VCA-certificatie, speciaal ontwikkeld voor ZZP'ers en andere eenmansbedrijven. Het volledige VCA-certificatieschema bevat allerlei eisen waaraan eenmansbedrijven per definitie niet kunnen voldoen, zoals het uitvoeren van toolboxmeetings en het jaarlijks houden van een directiebeoordeling.
Autbuya KAM-management ontwikkelde een handzaam VGM-handboek en begeleidde de directie bij het implementeren van de eisen. In december 2007 was de certificatie een feit.
-  Verlenen advies en ondersteuning bij instandhouding VCZ-certificaat
in opdracht van een wegmarkeringsbedrijf in Sint-Michielsgestel

Sinds 2008 is Autbuya KAM-management verantwoordelijk voor:
  • jaarlijks opstellen en monitoren van het Plan van Aanpak;
  • uitvoeren van interne audits;
  • begeleiden van externe (opvolgings)audits.
-  Uitvoeren procesaudits op MBO-scholen
voor een certificerende instelling in Amersfoort
(in opdracht van een bureau voor bestuurs- en managementondersteuning)


In 2006 leverde Autbuya KAM-management een auditor voor het uitvoeren van procesaudits naar examinering op instellingen voor middelbaar beroepsonderwijs. De auditteams waren samengesteld uit auditors met een onderwijsachtergrond en auditors met ervaring in het bedrijfsleven. Autbuya KAM-management stond garant voor de ervaring vanuit het bedrijfsleven.


Autbuya Tekstservice

Autbuya Tekstservice voert opdrachten uit voor een breed scala aan opdrachtgevers, waaronder bureaus voor zakelijke dienstverlening, aannemers en brancheorganisaties.

Klik op de + voor een beschrijving per project.

-  Notuleren workshops gemeentelijke handhavers
in opdracht van een bureau voor bestuurs- en managementondersteuning in Amersfoort

Tijdens workshops wisselden gemeentelijke handhavers van diverse beleidsafdelingen best practices uit met betrekking tot de handhavingspraktijk en onderlinge samenwerking. Vertegenwoordigers van brancheorganisaties droegen zorg voor de inbreng van inhoudelijke kennis.
Autbuya Tekstservice verzorgde van 2004 tot en met 2006 de verslaglegging van de workshops. Dit resulteerde in heldere overzichten van de besproken best practices en verbeterpunten.
-  Verzorgen uitvoerend secretariaat
voor een brancheorganisatie van asbestinventarisatiebureaus en -laboratoria in Amersfoort
(in opdracht van een bureau voor bestuurs- en managementondersteuning)


Autbuya Tekstservice voerde in 2005 een telefonisch tevredenheidsonderzoek uit onder de 20 leden.
Op basis van het onderzoeksrapport en het daaruit voortvloeiende beleidsprogramma kreeg het bureau begin 2006 opdracht voor het leveren van beleidsmatige en secretariële ondersteuning. Autbuya Tekstservice leverde in 2006 en 2007 de uitvoerend secretaris. Deze verzorgde de voorbereiding en verslaglegging van bestuursvergaderingen, Algemene Ledenvergaderingen en commissievergaderingen, coördineerde de opvolging van actiepunten en voerde correspondentie met leden, ministeries, instellingen en media. Daarnaast beheerde hij de website en adviseerde en ondersteunde hij de beleidsadviseur op het gebied van public relations en schriftelijke communicatie.
-  Schrijven teksten voor relatiemagazine en website
in opdracht van een brancheorganisatie van aannemers, producenten, leveranciers en inspecteurs van bodembeschermende voorzieningen in Harderwijk

In 2004 en 2005 verzorgde Autbuya Tekstservice impressies van het halfjaarlijkse symposium en interviews met leden.
Naar aanleiding van positieve reacties van leden op de interviews verstrekte de brancheorganisatie Autbuya Tekstservice vervolgens opdracht voor het verzorgen van een tweemaandelijkse bijdrage voor de webrubriek 'Op de Voorgrond'. In deze rubriek staat steeds één van de leden centraal. Autbuya Tekstservice interviewt managers van de lidbedrijven en werkt de resultaten uit in korte, informatieve portretten.
-  Leveren docent voor cursus 'Effectief Schrijven'
in opdracht van een landelijk opleidingsinstituut in Utrecht

In 2007 leverde Autbuya Tekstservice een docent voor de nieuwe vijfdaagse cursus 'Effectief Schrijven'. In de cursus lag de nadruk op het verbeteren van de effectiviteit van zakelijke teksten als folders, webteksten, bewonersbrieven en persberichten. Daarnaast werd aandacht besteed aan de creatieve aspecten van het schrijfproces. De cursusdeelnemers waren in grote meerderheid van HBO- en WO-niveau en hadden professionele schrijfervaring.
-  Notuleren commissievergaderingen Tweede Kamer
voor een verslag- en redactiebureau in Amsterdam
(in opdracht van een bureau voor bestuurs- en managementondersteuning)


Van 2004 tot en met 2006 leverde Autbuya Tekstservice op afroep een notulist voor de vergaderingen van diverse Vaste Kamercommissies.
-  Schrijven Engelstalige impressies workshops internationale conferentie
voor een verslag- en redactiebureau in Amsterdam
(in opdracht van een bureau voor bestuurs- en managementondersteuning)


In 2005 verzorgde Autbuya Tekstservice een aantal Engelstalige impressies van workshops die plaatsvonden tijdens een internationale conferentie op het gebied van ruimtelijke ordening. Deze impressies verschenen in de dagkrant van de conferentie.
-  Notuleren verslagen VvE-vergaderingen
voor een VvE-beheerder in Capelle aan den IJssel
(in opdracht van een bureau voor bestuurs- en managementondersteuning)


Van 2004 tot en met 2007 notuleerde Autbuya Tekstservice de Algemene Ledenvergaderingen van een aantal VvE's waarin belangrijke en gecompliceerde beslissingen op onderhoudstechnisch en financieel gebied moesten worden genomen.
-  Schrijven folder- en webteksten
voor een aannemer van afdichtings- en brandpreventieprojecten in Rotterdam
(in opdracht van een bureau voor bestuurs- en managementondersteuning)


In 2007 schreef Autbuya Tekstservice in nauwe samenwerking met de directie en de webdesigner de teksten voor de basisfolder en de website. Dit leidde ook tot nieuwe ideeën voor interactieve functionaliteit en de ontwikkeling van factsheets van uitgevoerde projecten. Eind 2007 kwam de website online.
-  Schrijven webteksten
voor diverse bedrijven in het midden- en kleinbedrijf
(in opdracht van een webdesigner)


Sinds 2008 schrijft Autbuya Tekstservice regelmatig webteksten voor opdrachtgevers van een webdesigner.
-  Ontwikkelen structuur onderzoeksrapport
in opdracht van een marketinginnovatiebureau voor de FMCG-branche in Amsterdam

In 2003 adviseerde Autbuya Tekstservice een marketinginnovatiebureau bij de opzet van een onderzoeksrapport over innovatiemanagement in de FMCG-branche.